Мови

 

ФІНАЛІСТ. Анна Гуменюк — «ТОП-10 УГКЦ: Церква знає твої потреби» (Інтернет-видання "Духовність")

Чи знали ви, що у Львові є Церква, де для людей із вадами слуху служать Літургію мовою жестів? А про те, що при одній із львівських парохій можна знайти весь комплекс соціальних послуг – стоматологічний кабінет, перукарню, ремонт взуття? Якщо ні, то проект «ТОП-10 УГКЦ» вам з радістю про це все розкаже й покаже. Це новий задум Комісії у справах молоді Львівської архиєпархії, реалізації якого сприяє Фундація Духовного Відродження УГКЦ. Серед завдань цього проекту: здолати стереотип, що Церква – це тільки піст та молитва. За допомогою інформаційних буклетів, афіш та цікавих відеороликів команда хоче показати усю багатогранність Церкви, яка відчуває потреби людей і піклується про них.

Детальніше про цей задум розповідає керівник проекту, заступник голови Комісії у справах молоді Львівської архиєпархії УГКЦ – Тарас Косар.

Для початку розкажіть, будь ласка, як виникла ідея створити такий проект? Хто був її ініціатором?

– Чому в нас, у Комісії у справах молоді Львівської єпархії УГКЦ , виникла така ідея? Бо ми часто робимо якісь заходи, молодь приходить на них і після цього питає: «А що далі? Як можемо активно продовжувати свою діяльність у храмах?». Тож наша команда вирішила поширювати добрі ініціативи, які є в нас в Церкві, групувати їх за тематиками. А чому назва саме «ТОП-10 УГКЦ»? Тому що це приваблює. Зараз багато хто робить топові речі, наприклад, «Топ-10 відпочинку», і воно зацікавлює людей. Ми ж, насправді, хотіли, щоб ця інформація дійшла до якнайширшої аудиторії, тому вибрали назву, яка є загадковою і одразу ж привабливою.

А як давно почали працювати над проектом?

– Почали його обдумувати навесні 2014 року. Зібрали людей із різних молодіжних середовищ і попросили їх допомогти нам віднайти якісь цікаві місця, ініціативи, які є в Церкві. Ця молодь почала говорити те, про що вона знає: про спільноти, організації. Відповідно ми почали групувати цю інформацію за тематиками і зараз напрацювали вже п’ять тем на 2015 рік, про які розказуватимемо.

Розкажіть, будь ласка, детальніше про збір інформації для проекту, як він відбувається: це все матеріал, який був зібраний під час цих зустрічей із молоддю навесні чи, можливо, є якась форма заявки, якщо хтось хоче про себе розповісти, чи є моніторинг? Читала, що під час збору інформації ваша команда сама була дуже приємно здивована, що в Церкві стільки всього організовано.

– Коли ми організовували фокус-групу, яка допомагала віднаходити інформацію, то старалися, щоб це були люди із різних організацій, спільнот, а також світські особи, які ходять до церкви, але не беруть участь у парохіяльному житті. І від них ми черпали усю інформацію. Як зараз шукаємо? Маємо таку можливість на сайті. Там є відповідна форма, яку може будь-хто заповнити, розповісти про те, що вважає топовим, і надіслати нам. Насправді, вже маємо навіть дзвінки, і не тільки зі Львова. Нам телефонували з Івано-Франківська, Тернополя і пропонували, щоб ми написали і розказали про них. Поки що збираємо усі ці дані, а вже в подальшому долучатимемо їх до тематик.

Коли ми почали збирати інформацію, то самі здивувались, що є стільки всього класного. Тому що команда, яку ми зібрали, – це люди, які ходять до церкви, але, можливо, не так активно беруть участь у житті її парохії. Для них цей проект став певною формою євангелізації: вони краще пізнали Церкву. Багато хто з них говорить, що завдяки цьому проекту вони побачили, наскільки Церква є багатогранною. Вони самі не уявляли, що вона веде таку широку діяльність.

А проекти, організації, про які ви розказуєте, наскільки вони до цього були відомими в суспільстві? Наскільки потребували реклами?

– На нашу думку, всі речі, про які ми розповідали в першому номері «Інновації», дуже потребують популяризації. На жаль, часто так стається, що в нашому церковному середовищі ми робимо багато і про це нікому не розповідаємо або неправильно розповідаємо. І тому за допомогою сучасних технологій хочемо донести якомога краще всю цю інформацію. Як це робимо? Ми визначили три ключові канали. Перший – соціальні мережі за допомогою так званих «вірусних» коротеньких відео до однієї хвилини, які розказують про якусь топову річ, про цю ініціативу. Другий канал – це буклет, який розповсюджуватимемо в закладах харчування. Зараз його вже можна знайти в «Світі кави», в кав’ярні «Старі мури», в кафе «Communа». Ми старались, щоб буклет був цікавим та молодіжним. Він зроблений у вигляді візиток. Людина може собі взяти весь буклет або тільки якусь його частинку, залишити собі чи подарувати комусь, кому це насправді потрібно. І третій канал – афіші. Ми розміщуватимемо їх у навчальних закладах і при парохіях наших Церков.

Чи могли б ви виокремити якісь проекти, які особисто вам були особливо цікавими, чи про які ви дізналися вперше?

– Оскільки я навчався на кафедрі туризму географічного факультету, особисто для мене була цікавою оглядова вежа при храмі Ольги і Єлизавети. Це справді класна річ, яка притягує людей. Усі ми звикли підійматися на Високий замок чи Ратушу – і тому бачити тільки одну сторону Львова. А з оглядової вежі Ольги і Єлизавети відкривається зовсім інший ракурс. Це Львів по-новому, тому це для мене було відкриттям.

Звичайно, мене здивували й інші речі. Маємо при одній парохії майже цілий комплекс із різними соціальними послугами: стоматологічний кабінет, перукарню. І це дуже тішить.

Перший випуск проекту недавно побачив світ. Чи можете вже говорити про якусь зворотну відповідь, чи відчутна вона? Знаю, що метою проекту є подолання стереотипу про сіру та нецікаву Церкву. Ви прагнете показати, що Церква насправді розуміє потреби людей, хоче бути близько і допомагати. Як вважаєте, чи вже вдається вам потрохи реалізовувати цю мету?

– Безперечно, відповідь є. Чуємо позитивні відгуки, що це справді класна річ, що люди є задоволені, бо й не уявляли, скільки всього при Церквах відбувається. Нам також присилають багато підказок, як вдосконалити проект, можливо, на що більше звернути увагу. Так само, коли поширюємо інформацію через соціальні мережі, люди починають активно лайкати наші повідомлення, приєднуватися до нашої сторінки. І ми чуємо подяку. Наприклад, ми розказували про літургію для глухонімих, про яку фактично ніхто не знав у Львові. І ці люди, які провадять літургію – о. Михайло і йому допомагає брат Олег – вони нам щиро дякували, бо це стало таким роликом-запрошенням, який розповів багатьом людям, що є така літургія. Один з наших відеооператорів, почувши про футбольний клуб “Покрова” і побувавши там, вирішив, що свого молодшого брата буде записувати саме туди. Бо там, окрім футболу, є ще й гарне церковне середовище. Але, окрім того, нам доводиться багато пояснювати старшим людям, які звертаються і питають, чому ж при Церквах є такі речі, чи це нормально. Маємо стереотипи і тому ми як молоді особи намагаємось ламати їх.

Перший випуск був про інновації Церкви. Знаю, що наступний буде пов’язаний із служінням. А чи сплановані й наступні кроки – про що розповідатимете?

– Зараз маємо напрацьовано п’ять тематик. Друга тема – служіння, далі перед Великим постом ми розкажемо про паломницькі, відпустові місця Львівщини. На травень хочемо оповідати про дозвілля, яке готує Церква, аби люди могли доєднатися. Перед вереснем ми розкажемо про різні навчальні програми, заклади, які діють при УГКЦ, аби всі охочі встигли записатись на ці курси, школи. Це найближчі плани. В подальшому плануємо й інші тематики, нам зараз пропонують нові теми, ідеї.

Якщо Бог дасть, то ми й надалі розвиватимемо цей проект. Але для цього важливим є і фінансування. Наш проект підтримує Фундація Духовного Відродження УГКЦ. Крім того, ми шукаємо ще додаткове фінансування, тому що якісне відео, фотографії, сайт – все це потребує коштів. Проект писали на одну суму, але у зв’язку із теперішньою ситуацією в країні, вона збільшилась.

На нашому сайті можна зробити пожертву для проекту. Ми обіцяємо для наших жертводавців якийсь своєрідний подарунок, який залежить від розміру пожертви. Це може бути чи знижка в «Крамниці добра», яка діє при комісії, чи екскурсія топовими місцями, про які пишемо, чи буклети, які ми щораз відправлятимемо додому.

http://dukhovnist.in.ua/uk/molod/1020-top-10-ugkts-tserkva-znae-tvoji-potrebi
 

Анна Гуменюк, Інтернет-видання "Духовність" - 29 грудня 2014 р.