Мови

 

Умови конкурсу

ПОЛОЖЕННЯ
про конкурс «Репортери надії в Україні»
на кращу статтю, репортаж або програму, яка є «інформацією-носієм рішень»*
 
 *«Інформація-носій рішень» - це інформація, яка не лише представляє важливі питання сучасного суспільства, а й дає на них конкретні відповіді і показує шляхи вирішення проблем та спонукає людей до дій.
    1. Вступ
    Конкурс для журналістів, які готові своїм пером і словом нести свідчення надії в український інформаційний простір, і таким чином долати атмосферу відчаю, безсилля і апатії. Повага до особистості кожної людини, утвердження високої моралі та духовних цінностей, дотримання журналістської етики – основні критерії конкурсних матеріалів.  
Конкурс створено на зразок подібного проекту, який вже п`ять років успішно реалізується у Франції (www.reportersdespoirs.org).
Організатор конкурсу – Інститут екуменічних студій Українського Католицького Університету за підтримки французької асоціації «Репортери надії». 
 
В Україні над проектом працюють студенти Магістерської програми екуменічних наук Інституту екуменічних студій Українського Католицького Університету та Львівського національного університету імені Івана Франка. Це молоді люди, які не бажають стояти осторонь, а хочуть заявляти про свою активну життєву позицію і впливати на суспільні процеси в нашій державі.
 
    2. Завдання Конкурсу:
2.1. Заохотити журналістів писати цікаві матеріали, які не тільки представляють проблеми, а й подають шляхи їх вирішення.
2.2. Спонукати кожного українського читача/слухача/глядача не бути пасивним споживачем, а впливати на інформаційний простір, звертаючись до редакцій ЗМІ і висловлюючи своє бачення речей.
2.3. Поширити на більш широку аудиторію матеріали, які є «інформацією-носієм рішень.
2.4. Підняти в українському суспільстві нові вимоги щодо якості медіа-продуктів, дотримання журналістами професійної етики і поваги до кожної особистості.
2.5. Залучення молоді, зокрема студентів, до волонтерського руху, який здійснюватиме моніторинг українського медіа-простору
 
 3. Порядок проведення Конкурсу
    3.1.   Конкурс починається з моменту публічного оголошення про нього – 27 березня 2009 року, до 5 травня 2009 року – останнього дня прийому робіт для участі в Конкурсі.  
    3.2.   Інформація про Конкурс розміщується на сайті Інституту екуменічних студій, а також у медіа-ресурсах партнерів цього проекту та в інших ЗМІ.
    3.3. Для участі в Конкурсі приймаються матеріали, що містять «інформацію-носій рішень», відповідають критеріям та умовам Конкурсу, опубліковані, озвучені, показані у будь-яких українських засобах масової інформації (українською або російською мовою), а також розміщені в електронних ЗМІ в період з 1 травня 2008 року по 1 травня 2009 року.
3.4. Роботи на Конкурс можуть подаватися як авторами, так і читачами/ глядачами/слухачами із супровідним листом у довільній формі, де зазначається автор, реквізити видання, телеканалу чи радіо (назва, поштова адреса, номер телефону, електронна адреса, адреса веб-сторінки (якщо є) та його тираж), дата опублікування матеріалу і короткий опис статті, репортажу або програми, її автора або оцінка читача.
3.5. Також студенти здійснюють моніторинг українського медіа-простору (телебачення, радіо, преса, електронні видання) за період з 1 травня 2008 року по 1 травня 2009 року і відбирають матеріали, які відповідають критеріям і умовам Конкурсу. Вони роблять запити у ЗМІ з проханням надати архівні матеріали для ознайомлення.
  4. Умови конкурсу
4.1. Визначення найкращих робіт Конкурсу відбуватиметься у трьох категоріях:
- відео,
- аудіо,
- друкований матеріал у пресі чи Інтернеті.
 
4.2. Конкурсні роботи мають бути «інформацією-носієм рішень» і відповідати нижче наведеним вимогам:
-         повага до особистості кожної людини;
-         доступність для розуміння широкого кола людей;
-         сприяння подоланню концептуалізму на основі дослідження конкретного прикладу;
-         креативність і динаміка у викладі матеріалу;
-         містять конкретні рішення проблем;
-         дають конкретні відповіді на актуальні питання світового, національного чи місцевого значення;
-         базуються на моральних цінностях та журналістській етиці;
-         передають складність і комплексність певного феномену та різні підходи для його сприйняття.
4.3. Матеріали мають бути оприлюднені в українських ЗМІ, українською чи російською мовою, в період з 1 травня 2008 року по 1 травня 2009 року.
4.4. Для участі в Конкурсі приймаються матеріали, що стосуються таких сфер: економіка, політика, соціум, культура, релігія, наука, здоров`я, навколишнє середовище.
4.5. У Конкурсі можуть взяти участь всі охочі.
4.6. Вік учасників конкурсу не обмежений.
5. Порядок подання матеріалів
5.1.         Матеріали з поміткою «На конкурс» надсилаються на адресу Інституту екуменічних студій: 79011, Львів, вул. Свєнціцького, 17, або на електронну адресу reporternadii@gmail.com.
 
5.2.         На Конкурс подаються оригінали газетних або журнальних публікацій (або ксерокопії газетних і журнальних шпальт), видрукувані копії матеріалів електронних ЗМІ, копії аудіо- чи відео запису матеріалів на компакт-диску з ефірною довідкою.
 
5.3.         Обсяг конкурсних матеріалів: друковані – не більше 15 тис. знаків, відео-матеріали тривалістю до 60 хв., аудіо-матеріали – до 30 хв. 
 
5.4.         Кількість матеріалів, поданих одним автором, не обмежена.
 
 
6.      Конкурсна комісія
 
Конкурсну комісію представляє експертне журі, до складу якого входять:
 
- Вахтанг Кіпіані, журналіст, заступник головного редактора телеканалу TVI;
 
- Йосип Лось, завідувач кафедри зарубіжної преси та інформації Львівського національного університету імені Івана Франка, професор, доктор політичних наук, Заслужений журналіст України;
 
- Парасковія Дворянин, шеф-редактор телерадіокомпанії «Люкс»;
 
- Наталія Балюк, головний редактор газети «Високий Замок»;
 
- Тарас Антошевський, директор Релігійно-інформаційної служби України (РІСУ);
 
- Антуан Аржаковський, директор Інституту екуменічних студій Українського Католицького університету, доктор історичних наук.
    7. Розгляд матеріалів конкурсу
7.1 .У ході прийому робіт на Конкурс і здійснення студентами моніторингу щотижня на сайті Інституту екуменічних студій будуть розміщені найцікавіші матеріали, отримані на цей момент. Це розміщення матеріалу не свідчить про те, що він уже оцінений журі, а є лише частиною інформування громадськості про перебіг заходу.
7.2 . Перший етап Конкурсу. Серед надісланих та зібраних матеріалів студентська робоча група відбирає по 100 у трьох категоріях: теле-, радіо- та публікація в друкованому чи електронному ЗМІ. Із кожних 100 робіт студенти відбирають по 10 найкращих, і представляють їх під час прес-конференції 14 травня у Львові в приміщенні Українського Католицького Університету. Аналіз результатів Конкурсу і списки переможців першого етапу оприлюднюються того ж дня на сайті Інституту екуменічних студій та в медіа-ресурсах партнерів цього заходу.
7.3 . Другий етап Конкурсу. 30 відібраних студентами матеріалів (тобто по 10 в кожній категорії) розглядає експертне журі. Експерти відбирають по три найкращі роботи в кожній категорії. Серед трьох найкращих у кожній окремій категорії визначають перше, друге і третє місця. 28 травня під час прес-конференції журі представляє переможців Конкурсу. Аналіз результатів Конкурсу і списки переможців другого (завершального) етапу оприлюднюються того ж дня на сайті Інституту екуменічних студій та в медіа-ресурсах партнерів цього заходу.
7.4 . Нагородження переможців відбувається під час урочистого вечора 28 травня. Троє авторів, які посіли перші місця у кожній окремій категорії, отримують грошові винагороди у сумі 4000 грн. і дипломи учасників Конкурсу. Автори двох наступних місць – призи від спонсорів і дипломи учасників Конкурсу. Всі інші автори, учасники другого етапу, отримують дипломи учасників Конкурсу.
7.5 . У випадку, якщо переможець конкурсу не зміг приїхати на вручення диплому і призу, відзнаку і винагороду (грошову чи матеріальну) організатори Конкурсу відсилають йому поштою. 
7.6. Матеріали переможців будуть опубліковані/ретрансльовані на сайті Інституту екуменічних студій