Конкурс для журналістів, які готові своїм пером і словом нести свідчення надії в український інформаційний простір, і таким чином долати атмосферу відчаю, безсилля і апатії.
"Репортери надії в Україні" - це конкурс на кращу статтю, репортаж або програму, яка є «інформацією-носієм рішень» (інформація, яка не лише представляє важливі питання сучасного суспільства, а й дає на них конкретні відповіді і показує шляхи вирішення проблем та спонукає людей до дій).
Організатор конкурсу – Інститут екуменічних студій Українського Католицького Університету за підтримки французької асоціації «Репортери надії». Конкурс створено на зразок подібного проекту, який вже п`ять років успішно реалізується у Франції (www.reportersdespoirs.org).
Завдання конкурсу: заохотити журналістів писати цікаві матеріали, які не тільки висвітлюють проблеми, а й подають шляхи їх вирішення; спонукати кожного українського читача/слухача/глядача не бути пасивним споживачем, а впливати на інформаційний простір, звертаючись до редакцій ЗМІ і висловлюючи свої побажання і зауваження.
Визначення найкращих робіт відбувалося у трьох категоріях:
- відео,
- аудіо,
- друкований матеріал у пресі чи Інтернеті.
Для участі в конкурсі приймалися матеріали, що містили «інформацію-носій рішень», були озвучені, показані у будь-яких українських засобах масової інформації (українською або російською мовою), а також були розміщені в електронних ЗМІ в період з 1 травня 2008 року по 1 травня 2009 року і відповідали наступним вимогам:
- повага до особистості кожної людини;
- доступність для розуміння широкого кола людей;
- сприяння подоланню концептуалізму на основі дослідження конкретного прикладу;
- креативність і динаміка у викладі матеріалу;
- містять конкретні рішення проблем;
- дають конкретні відповіді на актуальні питання світового, національного чи місцевого значення;
- базуються на моральних цінностях та журналістській етиці;
- передають складність і комплексність певного феномену та різні підходи для його сприйняття.
Напрямки конкурсних робіт: політика-економіка; суспільство-культура-релігія; наука-здоров’я-навколишнє середовище.
Роботи на Конкурс подавали як автори, так і читачі (глядачі/слухачі). Також студенти здійснюювали моніторинг українського медіа-простору і відбирали матеріали, які відповідали критеріям і умовам конкурсу.