Мови

 

Зайняттєва терапія усуває бар’єри для неповносправних

2012-11-15 13:30

Спочатку вона окреслила себе у зайняттєвій терапії або працетерапії, як ще тлумачать це поняття, через ролі, які вона відіграє у суспільстві. Так на кількох фотографія Альма розповіла, що є донькою, сестрою, внучкою, мамою, дружиною, тещею та скоро стане бабцею, а крім того є викладачем та другом.

Доповідач також наголосила, що суть працетерапії – усунути бар’єри, які забороняють неповносправній людині займатися тим, чим вона хоче. І ці перешкоди виникають через діяльність та середовище в якому перебуває людина.

Учасники заходу намагалися уявити чого їм не вистачало б найбільше, якби раптом вони втратили можливість рухатись, були паралізовані. Всі зійшлись на думці, що найважче було б обійтися без самообслуговування. І саме цьому сприяють працетерапевти, вони створюють умови для того, щоб людина з певними вадами мала можливість сама себе обслужити. Крім того вони допомагають у сфері реабілітації та надають психологічні підтримку.

Під час зустрічі зайняттєвий терапевт дала можливість зробити порівняльну оцінку неповносправного Джошуа з одного боку були визначені усі вади, які він має і це своєрідний діагноз, який нічого не може сказати про особистість, а тільки про хворобу людини. А з іншого боку було розписано те, чим займається цей хлопець та, що він любить (співак, модник, випікає печиво, займається садоводством) і друга частина змогла розповісти набагато більше про цю людину та показала його зовсім у іншому світлі. Цей приклад спонукав задуматися над тим як ми сприймаємо своє оточення та що ми хочемо почути про незнайому нам людину.

У другій частині семінару Альма Дендер давала поради у сфері педіатрії і заохочувала звертатися за допомогою до гри при вихованні дітей як здорових так і неповносправних, а також залучати до забав обидві категорії дітей разом. Так вони зможуть краще порозумітися та розвинути комунікацію. Присутні змогли думками повернутися в дитинство та пригадати свої забавки. «Коли Ви весело проводите час діти теж весело проводять час і цілий день проходить краще для всіх» - зазначила працетерапевт.

Учасники семінару намагалися практично застосувати принципи зайняттєвої таріпії. Вони переглянули сюжет про хлопчика Террі Ву із ураженими двома кистями рук та ампутованою стопою в результаті нещасного випадку під час гри у баскетбол, та працювали у групах, щоб визначити бар’єри у житті Тері, які ставить йому суспільство та його діяльність, а також про його можливості розвитку.

Семінар був цікавий та дієвий, кожен учасник зміг відчути себе в ролі працетерапевта та задуматися над сприйняттям інших людей.

Захід відбувся з ініціативи Університету Кертін, м. Перт, Австралія, за підтримки Інституту екуменічних студій УКУ в рамках проекту Екуменічний соціальний тиждень та кафедри соціології та соціальної роботи НУ «Львівська політехніка».

Довідка:

Професія зайняттєвого терапевта застосовує принципи прикладних наук, а також зайняттєвої науки для того, аби надати можливість клієнтам та громадам виконувати те, що вони потребують чи бажають робити, тобто «зайняти» себе. За своєю суттю це погляд на здоров’я не як кінцевий продукт, а як засіб для людей брати участь у виконанні завдань, здійсненні діяльності, виконанні роботи та ролей, що наповнюють змістом їхнє життя і впливають на здоров’я.

Працетерапевти працюють у сферах педіатрії, геронтології, відновлення працездатності, рукотерапії, травм голови, неврологічної реабілітації, оцінюванні та наданні підтримки вдома, загальній медицині, реабілітації базованій на громаді, у наданні невідкладної допомоги та у забезпеченні довготривалого догляду.