Мови

 

Формувати демократичну атмосферу в шкільному середовищі – основний меседж семінару в УКУ

2017-11-15 08:45

У п’ятницю, 10 листопада, на філософсько-богословському факультеті УКУ відбувся семінар для вчителів. Модератори семінару – тренери швейцарсько-українського проекту «Розвиток  громадянських компетентностей в Україні» (DOCCU) Галина Сохань та Ігор Гусаков у форматі презентації представили демократичну модель школи: від школи знань до школи компетентностей. Йшлося насамперед про компетентності громадянські, пов'язані з ідеями демократії, справедливості, гідності та прав людини.

 

Вчителі шкіл та викладачі обговорили, яким чином працювати на те, аби вчитель міг надавати якісні освітні послуги, а школа могла стати конкурентноспроможною і привабливою для учнів, їх батьків та самих освітян. Учасники семінару ділились досвідом та напрацюваннями, укладали демократичну модель школи, складали правила, яких мали дотримуватися всі учасники освітнього процесу: педагоги – школярі – батьки.

Також під час семінару було представлено різні стилі навчання.  Зокрема авторитарний, від якого, на думку присутніх, варто відмовитися, та демократичний, який необхідно щоденно реалізовувати в освітньому середовищі. Також учасники семінару обговорили різні форми здобуття освіти (Ст.9 Закону України «Про освіту»).

 

Отець Роман Фігас, керівник Дистанційної магістерської програми екуменічних наук (англомовної) розповів, як працює дистанційна форма освіти в Інституті екуменічних студій УКУ і яким чином громадяни різних держав мають можливість навчатися таким способом. Соціальний педагог Сергій Живчин поділився думкою з якими правозахисними організаціями варто співпрацювати школам. А от психолог Світлана Артимко дала корисні поради вчителям, як уникнути емоційного вигоряння.

 

Семінар відбувся цікавий, корисний та інформативний. Після завершення залишились багато позитивних емоцій і гарних вражень. Учасники семінару висловили подяку виконавчому директорові Інституту екуменічних студій  УКУ Галині Бохонко за підтримку та сприяння у проведенні семінару, особливо за кавову перерву. За словами учасників семінару, вона додала невимушеності у спілкуванні та демократичності в дискусіях. Також учасники висловлюють подяку координатору DOCCU Олені Шиян за фахову консультацію у підбірці методичного матеріалу, а також команді Р. Голлоба, яка створила цілу серію посібників, необхідних у проведенні таких семінарів.

 

За матеріалом сайту Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.