Мови

 

8 підтем Тижня Молитви за Єдність Християн (2013)

Mon, 2013-01-21 12:30

8 підтем тижня, пов'язані з різними способами ходіння, дозволяють нам зосередити увагу на різних аспектах справжнього християнського учнівства, що йде стежкою справедливості, яка веде до життя (Прип. 12:28а).

День 1: ходіння у розмові.

Ми розмірковуємо про важливість практик діалогу і розмови, як засобів подолання бар'єрів. Як в екуменізмі, так і в боротьбі за звільнення людей по всьому світі, вміння розмовляти і слухати визнані головними. У такій справжній розмові ми можемо прийти до яснішого пізнання Христа.

День 2: ходіння з розбитим тілом Христа.

Визнаючи солідарність між розп'ятим Христом і розбитими людьми світу, такими як даліти, ми, як християни, самі намагаємося разом вчитися бути глибше частиною цієї солідарності. Зокрема, стосунок Євхаристії та справедливості відкритий, і християни запрошені знайти практичні шляхи євхаристійного життя у світі.

День 3: ходіння назустріч свободі.

Сьогодні ми запрошені відзначити зусилля громад усього світу, які є пригнобленими, подібно до далітів в Індії, які протестують проти всіх, хто поневолює людей. Як християни, зобов`язані до більшої єдності, ми вчимося, що усунення всього того, що розділяє людей один від одного, є головною частиною повноти життя, свободи в Дусі.

День 4: ходіння як діти землі.

Усвідомлення свого місця в Божому творінні нас зближує, оскільки тоді ми розуміємо нашу взаємозалежність один від одного і від землі. Розмірковуючи про нагальні заклики до турботи про навколишнє середовище, а також до належного розподілення та справедливості стосовно плодів землі, християни покликані жити як активні свідки, в дусі цього ювілейного року.

День 5: ходіння як друзі Ісуса.

Сьогодні ми роздумуємо над біблійними образами людської дружби і любові як над моделями Божої любові до кожної людини. Усвідомлення себе улюбленими друзями Бога має наслідки для відносин всередині спільноти Ісуса. У Церкві всі бар'єри вилучення несумісні в рамках громади, де всі є однаково улюбленими друзями Ісуса.

День 6: ходіння за межі бар'єрів.

Ходіння з Богом означає ходіння за межі бар'єрів, що розділяють і шкодять Божим дітям. Біблійні читання цього дня розглядають різні способи, якими людські бар'єри можуть бути подолані, досягаючи вершини у вченні Св. Павла про те, що – оскільки багато хто з вас були хрещені у Христа, у Христа одягнулися. Немає більше ні єврея, ані грека, немає більше раба або вільного, немає більше чоловіка або жінки, бо всі ви одно у Христі Ісусі.

День 7: ходіння у солідарності.

Ходити смиренно з Богом означає ходіння у солідарності з усіма, хто бореться за справедливість і мир. Ходіння в солідарності стосується не тільки окремих віруючих, але й самої природи і місії всієї християнської громади. Церква покликана й уповноважена розділити страждання усіх через захист і турботу про бідних, нужденних і маргіналізованих. Це мається на увазі у нашій молитві за єдність християн цього тижня.

День 8: ходіння у святкуванні.

Біблійні тексти на цей день говорять про святкування, не в значенні святкування успішного завершення, але святкування як знак надії в Бога і в Божу справедливість. Подібно, святкування Тижня Молитви за Єдність Християн є нашим знаком надії, що наша єдність буде осягнута згідно з Божим часом і Божими засобами.

Те, що Бог вимагає від нас сьогодні, є ходити стежкою справедливості, милосердя і смирення. Ця стежка учнівства включає ходіння вузькою стежкою Божого царства, а не автомагістраллю сьогоднішніх імперій. Ходіння цією стежкою праведності включає труднощі боротьби, ізоляцію, що супроводжує протест і ризик, пов'язані з протистоянням – владі і началам (Eф. 6:12). Це особливо тоді, коли ті, які виступають за справедливість, вважаються заколотниками і такими, що підривають мир. У цьому контексті ми повинні зрозуміти, що мир і єдність є повними, лише будучи основаними на справедливості.

Спрямовуючи фокус ТМЄХ на далітські громади в Індії, ця ходьба учнівства, метафорично кажучи, ‘є ходьбою, яка супроводжується биттям далітського барабана’. Деякі далітські громади були пов'язані з професійним ритуальним биттям барабана в індійських селах. Далітське биття барабана не тільки викликає присутність божественного, але і дає можливість безпечного проходу громаді в часи переходу, даючи відсіч злу. Сьогодні далітське биття барабана розглядалося як святкування далітської культури і самобутності. Отже, коли ми говоримо про ‘ходьба учнівства, яка супроводжується далітським биттям барабана’, ми посилаємося на форму учнівства, що постійно пригадує про незмінну Божу присутність із найбільш маргіналізованими. Вона також нагадує форму учнівства, яка визнає пружну силу далітів у протистоянні злу і внеску у добробут для ширшої громади. Ми пригадали про форму учнівства, що утверджує далітську культуру та самобутність, які є несподіваними площинами досвіду Христової присутності (пор. Мт. 25:40). Таке учнівство приведе до істинної солідарності, а також форм єдності християн, які є вільними від несправедливої дискримінації та виключення. Одна з професій, пов'язаних із певними далітськими громадами в Індії, є ‘пошиття сандалів’. Як один із засобів виживання далітських громад, вона символізує їхній досвід кування разом виразного існування пружності і надії у деградуючих і дегуманізучих умовах. Це надія щоденних роздумів про те, що дари далітського досвіду виживання у боротьбі можуть стати для нас сандалями, які ми взуваємо, оскільки прагнемо йти стежкою праведності в наших контекстах, роблячи те, що Бог вимагає від нас. ‘Будь-яка подоба основаної на кастах упередженості у відносинах між християнами’, – говорить останній Папа Римський Іван Павло II, – ‘є cкріпою до справжньої людської солідарності, загрозою справжній духовності і серйозною перешкодою для Церковної місії євангелізації’. Нехай наш Бог справедливості, єдності та миру дасть нам бути справжніми знаками людської солідарності, скріплюючи нас робити те, що Бог вимагає від нас.