Мови

 

Богослови Одеси обговорили проблеми єдності перед обличчям тоталітарних переслідувань

2010-02-03 18:00

Суботня зустріч, яка зібрала у Свято-Андріївському храмі УГКЦ лютеран, греко-католиків, римо-католиків, православних, баптистів, «учнів Христа» і методистів, почалася із щирої спільної молитви, в якій лідери церков підносили хвалу Господу і просили Його благословити Одесу і Україну даром християнської єдності.

Документальний фільм «Парох Майданека» занурив присутніх у глибокі роздуми. Фільм, що розповідає про долю знищеного фашистами греко-католицького пастиря отця Омеляна Ковча, яскравими фарбами малював картину життя українців Галичини першої половини минулого століття. Гноблених спочатку польською, потім радянською, а відтак німецькою владами. Проте українці все ж таки не втрачали віри в Бога, багато в чому завдяки саме таким пастирям, як о. Омелян. Під час польського тоталітаризму він ставав на захист українців, під час радянських репресій він захищав поляків, а коли прийшли фашисти, робив все для порятунку життя вже євреїв. В результаті, німецькі окупанти заарештували священика і відправили до концтабору Майданек, що перебував у Польщі, неподалік від Любліна.

«Будь ласка, не намагайтеся мене визволити звідси, - писав своїй дружині і дітям батько Омелян. - Тут я бачу Бога. Я тут єдиний священик. Якщо не я, хто інший підтримає в'язнів на порозі смерті, допоможе їм перейти цей міст». Отець Омелян Ковч також зазначав, що перед лицем смерті різниця в віросповідання стирається:« ... Тут я бачу Бога - Бога, який однаковий для всіх, незалежно від наших релігійних відмінностей ».

Вражені переглядом кінострічки богослови піднялися на другий поверх храму і вже за святковим столом стали ділитися думками про християнську єдність.

Священик Римо-Католицької Церкви отець-прелат Йосип Свидницький розповів про часи переслідування християн радянським режимом, про свій більш ніж дворічному ув'язненні в таборі загального режиму, про співробітництво і взаємну підтримку між християнами різних конфесій за часів тоталітаризму.

Чому ж, коли переслідування припинилися, християни, замість того, щоб разом свідчити Добру Новину, стали протистояти один одному, чому почалася релігійна «гонка озброєнь»? На це запитання присутні так і не знайшли відповіді.

Спілкування закінчилося пізно вночі.

http://www.ugcc.org.ua/news_single.0.html?&tx_ttnews[pS]=1260028938&tx_ttnews[tt_news]=2229&tx_ttnews[backPid]=1&cHash=0bc943b0dc